Wednesday, June 15, 2011

Sesi perkongsian Ilmu

CME
PPP

apa tue?

CME ialah singakatan bagi Continous Medical Education
iaitu sesi perkongsian ilmu yang berkaitan bidang perubatan secara berterusan.

PPP lak ialah singkatan bagi Penolong Pegawai Perubatan,
iaitu salah satu jawatan yang diwujudkan didalam Kementerian Kesihatan Malaysia
secara separa perubatan @ paramedics

di tempat saya bertugas iaitu Hospital Melaka,
program ini turut dijalankan
iaitu pada setiap bulan


CME oleh Ku...

sebagai salah seorang PPP yang berkhidmat di Hospital Melaka, program CME ini turut melibatkan saya..
bagi mewakili jabatan yang mana saya bertugas kini iaitu...
Jabatan Psikiatri dan Kesihatan Mental

tajuk yang saya sampaikan ialah 
'Penjagaan Pesakit Agresif di Wad"
slot yang diberi x berapa nk lama sgt la..lebih kurang sejam..
Alhamdulillah, saya dapat jugak menyampaikan ilmu yang ada dengan jayanya..
walaupun perasaan nervous tue menebal dlm diri sebelum bermulanya sesi nie...

p/s: nie adalah sesi talk saya yang kedua..
nasib baik la tajuk yang sama jek...hehehe...

Alhamdulillah Allah mempermudahkan segalanya..

No comments: